Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Tablica interaktywna w oddziale przedszkolnym  Szkoły Podstawowej im. UNICEF w Imbramowicach

Tablica interaktywna w oddziale przedszkolnym  Szkoły Podstawowej im. UNICEF w Imbramowicach

Tablica interaktywna posiada funkcje, którymi nie dysponują inne środki (nawet komputer sprzężony z projektorem multimedialnym), odtwarzanie filmów, rozwiązywanie zagadek, rebusów, układanie puzzli. Ponadto jest nieoceniona w codziennej pracy z dziećmi: służy do poznawania niedostępnej przyrody, zwierząt, uczy spostrzegawczości, ćwiczy pamięć i słuch. Nauczyciel ma do dyspozycji program komputerowy , co w znaczący sposób zmienia tradycyjny sposób prowadzenia zajęć i zabaw. Śledzenie na dużym ekranie pięknych kolorowych i różnorodnych pomocy dydaktycznych wzbogaconych o dodatkowe ćwiczenia interaktywne, skutecznie pobudza ciekawość i wyobraźnię dzieci.

Dlaczego w naszym przedszkolu chcemy korzystać z tablicy interaktywnej?

Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji , w naszym przedszkolu chcemy wykorzystywać najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych w edukacji, a mianowicie tablicę interaktywną.

Tablica interaktywna wykorzystywana jest podczas zajęć dydaktycznych, które odbywają się  planowo i zgodnie z rocznym i miesięcznymi planami pracy. Tablica interaktywna dysponuje funkcjami, których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem. Pozwala dzieciom poznać, to czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości, służy do rozwiązywania: zagadek, rebusów, układania puzzli, wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych, rozwija spostrzegawczość, ćwiczy pamięć ,słuch muzyczny i fonematyczny. Każdy wykorzystywany przez nas program multimedialny dostarcza dzieciom zarówno bodźców dźwiękowych jak i wizualnych. Tablica interaktywna posiada wiele zalet, spośród, których można wymienić:

– możliwość obserwacji, analizy i syntezy zjawisk, obiektów, w tym także niedostępnych w bezpośredniej percepcji, czyli mikoroskopowych i co jest szczególnie istotne jest, to dostrzegalne i wdziane przez wszystkich uczestników zajęć jednocześnie,

– wzbogacanie prowadzonej aktualnie prezentacji o nowe elementy, które powodują wzrost zainteresowania zajęciami,

– możliwość prowadzenia zajęć badawczych, eksperymentów z jednoczesnym wnioskowaniem i zapisywaniem tychże wniosków w formie dostępnej dla dzieci, a także w sposób przez nie ustalony, za pomocą notatek graficznych,

– intuicyjność i łatwość obsługi przez dzieci, które podczas manipulowania ikonami z paska zadań same decydują w jaki sposób wykorzystać możliwości urządzenia.

Wyposażenie oddziału przedszkolnego  w  nowoczesny sprzęt ( tablica interaktywna, projektor, głośnik bezprzewodowy) było możliwe min. dzięki  środkom z funduszy  sołeckich przekazanych na rzecz szkoły!

Dziękujemy  za wsparcie Radom Sołeckim                                

z Bukowa , Siedlimowic, Pożarzysko i Imbramowic!

Data dodania: 2021-09-14 14:23:38
Data edycji: 2021-09-14 14:26:13
Ilość wyświetleń: 138

Uczymy się dla życia, nie dla szkoły

Seneka Młodszy
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook