Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Koło matematyczne dla klasy 7.

Nauczyciel prowadzący: Wioletta Lasak

Program Koła Matematycznego w klasie VII  

1 godziny lekcyjnej tygodniowo 

 

CELE EDUKACYJNE: 

  1. Stosowanie wiadomości i umiejętności arytmetycznych poznanych w szkole podstawowej. 
  1.  Wykonywanie obliczeń arytmetycznych z zastosowaniem kolejności wykonywania działań.  
  1. Wykonywanie obliczeń procentowych, w tym obliczeń w sytuacjach praktycznych i w innych dziedzinach wiedzy. 
  1.  Odkrywanie własności, prawidłowości, ciekawych cech występujących wśród liczb. 
  1.   Wykonywanie działań na potęgach i pierwiastkach. 
  1.   Rozumienie i używanie pojęć związanych z algebrą. 
  1.   Przekształcanie wyrażeń algebraicznych. 
  1.   Poznawanie różnych metod rozwiązywania zadań tekstowych. 
  1.   Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą. 
  1.   Utrwalanie pojęć związanych z geometrią na płaszczyźnie.  
  1.  Umiejętność obliczania pól i obwodów wielokątów.  
  1.  Odczytywanie danych statystycznych i sposoby ich przedstawiania. 
  1.   Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych. 
  1.  Elementy rachunku prawdopodobieństwa. 
  1.   Wykorzystywanie własności wielokątów foremnych w zadaniach, w tym w sytuacjach praktycznych. 
  1.    Własności graniastosłupów. 
  1.   Rozpoznawanie, rysowanie, sklejanie graniastosłupów. 
  1. .  Obliczanie pól powierzchni i objętości brył. 
  1. Zapoznanie uczniów  z podstawowymi  strategiami  rozwiązywania zadań dzięki szczegółowemu omawianiu arkuszy egzaminacyjnych. 
  1. Wykorzystywanie  testów przygotowanych przez CKE, repetytoria  oraz próbne arkusze  z wydawnictw GWO, Operon, Nowa Era oraz WSiP. 
  1. Przygotowanie do próbnego   egzaminu ósmoklasisty, 
  1. Przygotowanie do konkursu zDolny Ślązak, 
  1. Przygotowanie do konkursu Kangur Matematyczny 

 

CELE KSZTAŁCĄCE: 

  1. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.  
  1.  Logiczne argumentowanie oraz dostrzeganie matematyki w otaczającej rzeczywistości i opisywanie jej z użyciem pojęć matematycznych. 
  1. Przeprowadzanie analizy treści zadań, sprawne ich rozwiązywanie.  
  1.  Kształtowanie wyobraźni przestrzennej. 
  1.  Uczenie wytrwałości w wysiłku umysłowym, dociekliwości w stawianiu pytań i szukaniu odpowiedzi. 
  1.  Kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli, rysunków i wykresów w sytuacjach związanych z życiem codziennym. 
  1.  Ukazywanie związku wiedzy zdobytej na zajęciach szkolnych z sytuacjami zachodzącymi w życiu codziennym oraz innymi dziedzinami nauki. 
  1.  Wyrabianie nawyku sprawdzania rozwiązania z treścią zadania – czy otrzymany wynik ma sens, poprawianie popełnionych błędów. 
  1.  Wykorzystywanie różnych źródeł informacji. 

 

CELE WYCHOWAWCZE: 

1.Wyrabianie systematyczności, pracowitości, wytrwałości i umiejętności dobrej organizacji pracy. 

  1. Kształtowanie właściwego nastawienia do podejmowania wysiłku umysłowego oraz postawy dociekliwości.
  2. Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy, formułowania wniosków, problemów i argumentowania.
  3. Umiejętność przedstawiania rozwiązań problemów i zadań w sposób czytelny i dokładny.
  4. Wyrabianie nawyku sprawdzania czy otrzymany wynik ma sens, korygowanie popełnionych błędów.
  5. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
  6. Kształtowanie cierpliwości w pokonywaniu trudności.
  7. Kształcenie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji.
  8. Przygotowanie ucznia do pokonywania stresu w różnych sytuacjach – egzamin, wystąpienie publiczne, prezentacja. 

 

 

Data dodania: 2025-09-09 08:17:29
Ilość wyświetleń: 20

Uczymy się dla życia, nie dla szkoły

Seneka Młodszy
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Logo Facebook
Facebook